Дарители са хората със псевдоними Atanas Burton и Neli Richez, като последната е основател на групата Bulgaria, в която вече членуват 20 души.
Най-скъпо в "Секънд лайф" струва "земята", еквивалент на компютърното време, нужно за моделиране на триизмерното пространство. Притежаването на "земя" във виртуалния свят е първа стъпка към създаването на българско представителство там.
В българската група обмислят да "построят" културен център, който да информират гражданите на "Секънд лайф" за България, а също и училище, в което по-опитните резиденти да помагат на новодошлите си сънародници да се ориентират във виртуалния свят.
Друг проект, който мобилизира малката българска виртуална общност, е кампанията "Не сте сами" (NeSteSami.bg) в подкрепа на осъдените в Либия български медицински сестри. Изготвени са лентички и плакати, работи се дори за организирането на протестно шествие.
Повод за още една инициатива стана Първи март, на който българите в "Секънд лайф" също носеха и раздаваха мартеници.
Огромна, въртяща се мартеница в земята на групата Bulgaria (http://slurl.com/secondlife/Copperfield/247/53/53) информира жителите на виртуалния свят за този типичен български обичай. Всеки, който кликне върху символа, получава мартеничка и обяснителна бележка на английски.
С мартеничка е закичен и коминът на сградата, която скоро ще стане клуб за сънародниците ни. Сред виртуалните българи вече активно се обсъжда идеята за българско консулство в "Секънд лайф".
До МВнР и президентската институция на "реалната България" е изпратен проект, който обяснява ползите от тази нестандартна инициатива за образа на България, както и за развитието на бизнес контакти.
В текста се подчертава, че виртуалното консулство ще се финансира изцяло от дарения.
"Секънд лайф" е истински феномен в интернет пространството и много анализатори виждат в него прототип на бъдещия Web 3. Това е триизмерен свят, изцяло създаден от своите потребители, със стремително развиваща се икономика.
Всеки ден в сървърите на "Секънд лайф" влизат около 30 000 души, които работят, учат или се забавляват, като при това обменят виртуални пари, конвертируеми в истински долари.
Досега регистрираните потребители, "резиденти" във виртуалния свят, са над 4 млн. Големи корпорации като Ай Би Ем, "Майкрософт", Cisco имат офиси и обучаващи центрове там.
Наскоро Швеция дори обяви, че ще открие свое посолство, а агенция Ройтерс вече поддържа постоянен кореспондент (SecondLife.Reuters.com).